איך לנצל את ספירת המלאי

איך לנצל את ספירת המלאי לשיפור רווחיות העסק

אוטוטו מסתיימת שנה ולפניה שנה חדשה בפתח:

סוף שנה בעסקי הקמעונאות כרוכה תכנון והיערכות לספירת המלאי של העסק. אם ננסה לנצל את ההזדמנות הזו בסוף השנה ולקחת את נתוני ספירת המלאי בכדי להתחיל ולנהל אותו באופן שוטף במקום שהוא ינהל אותנו לאורך השנה ונאמר משפטים כמו : "הספקים שואבים ממני הרבה זמן", "שלא תחסר סחורה…"  נוכל לשפר את התנהלות העסק והכי חשוב את רווחיות העסק.

 

כיום, אין כמעט עסק קמעונאי שלא עובד עם קופה רושמת המאפשרת ניהול מלאי שוטף. ניהול המלאי  מציג את כמות המוצרים הקיימים בחנות, כמה יחידות מכל מוצר נמצאות בעסק ומהן המכירות מכל מוצר. לכן, כל מה שנותר לבעל העסק הינו להזין את נתוני ספירת המלאי לתוך מערכת הקופות ומכאן מתחילים לשפר את העסק.

אז איך משפרים את ספירת המלאי והרווחיות?

מצב בו המלאי מוזן לתוך הקופות באופן שוטף מאפשר שליטה מלאה בכמות הסחורה הנמצאת בעסק בכל זמן נתון. מידע זה מאפשר לבעל העסק לדעת אילו הם המוצרים הנמכרים ביותר, מהם המוצרים דלי המכר וכמה מלאי שווה להחזיק בעסק בזמן נתון.

סחורה שווה כסף, וסחורה שיושבת על המדפים ולא נמכרת היא כמו כסף שיושב בעסק ולא עושים בו שימוש. 

אז לשאלה:
איפה הכסף בעסק?
ניתן למצוא את התשובה על המדפים.

איך לנצל את ספירת המלאי לשיפור רווחיות העסק

ניהול מגוון המוצרים בחנות מאפשר למיין את המוצרים שנמכרו פחות ולהוריד אותם מהמדף או להקטין את רכישתם לכמות הנדרשת. דמיינו שספק מציע לכם מבצע משתלם על קניית כמות סחורה. כאשר המלאי ינוהל לא תשקיעו את כספכם בקניית סחורה שתשכב על המדפים אלא תקנו את המוצרים הנמכרים ובכך תשיגו את הרווחיות מהעסקה בזמן יותר מהיר.

חלקו את מגוון המוצרים בחנות לקטגוריות וכל קטגוריה חלקו לקבוצות שונות. חלוקה זו תציג בפניכם תמונה מדויקת מהן הקטגוריות המובילות ביותר ובתוך כל קטגוריה מהי הקבוצה התורמת יותר לצמיחתה של הקטגוריה. נתון זה יאפשר לכם להסיט את מירב המאמצים לקטגוריות המובילות ובכך להגדיל את המכירות בחנות ואת הרווחיות בצורה המקסימלית וזאת ללא שום השקעה נוספת.

בעסקים רבים מוצרים דלי מכר תופסים שטח מדף שווה למוצרים הנמכרים בתדירות גבוהה. מצב זה גורם לחוסר יעילות במידוף החנות ולא מנצל בצורה טובה את יכולות המכר בחנות. 

הקצו לקטגוריות המובילות שטח מדף גדול יותר ע"ב הנתונים ממערכת הקופות.
מהלך זה יגדיל מאוד את כמות המכירות בחנות בכך שהחנות תציע ותחשוף יותר את המוצרים שהלקוחות שלכם מחפשים. זהו מהלך נוסף שיעלה את הרווחיות בעסק, וכן, גם הוא ללא השקעה נוספת.

 

יצירת קשר

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן