איך חוסר היגיון משפיע על חיינו?

חוסר הגיון- למה הוא קשור?

הכוחות שמניעים את ההתנהגות שלנו. יש כל מיני השפעות על ההתנהגות שלנו. יש בחירה שאנחנו עושים והמבנה שסביבנו משפיע על קבלת החלטות.

חוסר הגיון- למה הוא קשור?

הכוחות שמניעים את ההתנהגות שלנו. יש כל מיני השפעות על ההתנהגות שלנו. יש בחירה שאנחנו עושים והמבנה שסביבנו משפיע על קבלת החלטות.

איך יתכן שאני חושב שאני יודע מה התשובה הנכונה

מה הדרך הנכונה?
יש לנו אינטואיציה טובה ואנחנו סומכים עליה. האינטואיציה שלנו מטעה אותנו בפעמים רבות. אנחנו טועים למרות שאנו חושבים שאנו צודקים.

ויזואליות ואשליית החלטות

אם יש לך שאלה בכל עניין בחיים- אתה יכול לבחון אותה בניסוי ולהחליט מה התשובה הטובה יותר/מי מנצחת? השאלה: "איך אנשים צוברים מידע למשך לאורך זמן?" היא שאלה כללית מדי.

  1. אינטסיביות אל מול משך הזמן: אם לוקחים חוויה ומאריכים אותה פי שניים, לא מאריכים את הכאב. כשמשחקים עם העוצמה אז באמת משפיעים על החוויה.
  2. ההתקדמות עם הזמן כשמתחילים עם כאב חזק והופך להיות חזק יותר, החוויה קשה. כשהוא מתחיל חזק ונחלש ומתארך זה קל יותר.

ויזואליות ואשליית החלטות

איזה נוטה יותר ימינה?

המוח משתמש ביחסיות:אנחנו לא רואים עם העיניים שלנו, אלא עם המוח. המוח רואה בתבניות. המוח ממלא את המידע בהכרח עם מה שאנו מצפים לראות. אשליות ויזואליות הן מטאפורות מצוינות שמסבירות את החשיבה האנושית. אנו עוסקים בראיה כל היום וכל הזמן. ולמרות זאת אנחנו טועים.
 
תמיד האשליה הוויזואלית תנצח!
אם אנחנו עם כל כך הרבה יתרונות לראות טוב ועדיין יש לנו טעויות בראייה- מה הסיכוי שאין לנו טעויות נוספות בתחומים אחרים? החלטות כספיות? החלטות בבריאות? בכל אלו אין לנו מערכות מיוחדות כמו הראיה? בוודאי שכן!
 
הראייה מתעוותת:
הראייה מתעוותת בכל מה שקשור לחשיבה שלנו ולרציונאל שלנו. הראיה שלנו היא הכלי הראשוני שמוביל אותנו בקבלת כל החלטה. העניין הוא שהמוח שלנו מעוות את המציאות ומייצר מחשבה חדשה שאנחנו מתחברים אליה רגשית. חוסר ההיגיון הוא הרגע בו הרגש נכנס לתמונה. הרגש שמתחבר למחשבה החדשה ומייצר מציאות שנראת כמעט אמיתית.
 
מה לעשות?
לבדוק האם הפרשנות שלנו אומתה? איזה חלק בתמונה עיוותנו ויצרנו מחדש? לצאת מהסיטואציה הקיימת ולהביט על עצמכם מהצד ולדעת איך אתם חושבים כשאתם לא בתוך אותו הרגש.

יצירת קשר

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן